Упоредноправна анализа правног оквира за спровођење начела инклузивног образовања и васпитања у Републици Србији и државама чији образовни системи почивају на начелу социјалне и образовне инклузије

Arsić, Jelena and Jerinić, Jelena (2018) Упоредноправна анализа правног оквира за спровођење начела инклузивног образовања и васпитања у Републици Србији и државама чији образовни системи почивају на начелу социјалне и образовне инклузије. In: Зборник стручних анализа правних аката у области људских права. Кућа људских права, Београд, pp. 116-135. ISBN 978-86-900623-0-0

[img] Text
prof. dr Jelena Jerinic doc. dr Jelena Arsic Inkluzivno obrazovanje i vaspitanje - uporedna analiza.doc - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (253kB)

Abstract

Анализа садржи приказ релевантних прописа Републике Србије који уређују инклузивно образовање, пре свега, на нивоу предшколског, основног и средњег образовања, као и главних међународних докумената који постављају стандарде у овој области. Одредбе домаћих закона и подзаконских аката којима је уређена посебна подршка одређеним категоријама деце и ученика у Србији анализиране су како са становишта ратификованих међународних конвенција и општеприхваћених стандарда, тако и у погледу њихове међусобне усклађености. Имајући у виду неке од идентификованих недостатака домаћег правног оквира, анализа садржи и приказ одређених решења одабраних европских земаља која би могла да послуже као примери добре праксе за евентуалне измене и допуне важећих закона и подзаконских аката.

Item Type: Book Section
Additional Information: COBISS.SR-ID 517980604
Uncontrolled Keywords: Inkluzivno obrazovanje, Pravo na obrazovanje, Osobe sa posebnim potrebama, Inkluzija
Subjects: Civil Law - General
Human and Minority Rights
Education
Depositing User: Mr Stanko Kovačić
Date Deposited: 08 Nov 2023 16:10
Last Modified: 24 Jan 2024 15:59
URI: http://repozitorijum.pravnifakultet.edu.rs/id/eprint/38

Actions (login required)

View Item View Item